Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Tuesday, November 9, 2010

Tak sabar nak berbini lagi...


Budin merasa sgt sedih atas kematian isterinya yang tercinta. Disebabkan terlalu sayang terhadap arwah isterinya, Budin tidak melepaskan peluang untuk menziarahi pusara arwah isterinya.

Orang kampung sangat kagum melihat kesetiaan Budin. Tak kurang juga yang simpati...

Mat : Budin...Budin, aku kagum melihat kau nie. Walaupun Limah dah tak ada, kau tetap juga setia
tak kawin2


Budin : Gitu la nampaknya.

Mat : Rajin betul kau jengok
kubur Limah,ye Budin..Hari2 aku
tengok kau kat sana...

Budin : Ye le, Limah dah tak der. Jadi aku jengok ler kubur dia. Jaga dan siram air hari2.

Mat : Bertuah....Limah...

Budin : Gitu ler nampaknya. Arwahnya ada pesan, klu dia mati,dia izinkan aku kawin lagi..Tp dgn syarat, tunggu ler sampai rumput kat kuburnya tumbuh dulu..Jangan tanah masih merah, dh gatal nk berbini lagi. Sbb tu hari2 aku ke sana siram air. Biar cepat skit rumput tu tumbuh..Aku tak sabar
nk berbini lagi nie...

Mat : ???????????!!!!!!!!!!!!!!.....

No comments:

Post a Comment