Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Sunday, September 26, 2010

...baru ku tahu bagaimana rasanya kehilangan anak...

Pada n3 yg telah sudah miss annaz dah citer pasal my little princess hilang waktu Maghrib..

Bagaimana rasanya pd ibubapa yg kehilangan anak mereka?..
Apa reaksi mereka?..

My little princess hilang lg..!!!!
Baru ku tahu bagaimana rasanya mereka yg kehilangan anak..
1001 mcm rasa yg tak terhingga..
resah gelisah, panik, risau, rasa nk meraung, nyawa rasa di bawa pergi...

Kejadian berlaku ketika kami 3 beranak menghabiskan masa window shopping kat Care4..
Sudah sarapan, my little princess nk main kat playground, ajak la my hubby cari brg dapur..
Amik troli dulu..kebetulan troli tu tmpt dia dkt ngan video game..
Apa lagi si kecik mintak nk singgah kat situ..
Kami kata jap lg la..beli brg dulu..moncong la dia..
Kami pun beredar & si kecik ikut dr belakang..
sambil2 tu kami tengok2 kedai hp kat situ sambil menjeling tengok dia yg mengekori dr belakang..

Selang 3 minit jer bila toleh lg sekali dh hilang...
Puas kami cari..target dia msk kat video game..cari2 x der..
cari kat kedai buku pun x der...
tanya kat guard x nampak, tanya kat service counter pun x der..

Aduh!!!gawat nih...
Aku suh hubby cari kat dlm, aku tunggu kat luar manalah tau dia akan menuju ke situ..
Aku rasa org yg kat situ mest perasan muka aku cemas semacam..
Lantak dorang la....

Jap lg my hubby keluar ckp dh jumpa..
masa tu aku rasa nyawa yg hilang mcm masuk balik...
aku peluk erat dia & bagi nasihat spy x ulangi lg...
aku hampir menitiskan air mata...

Rupa2 nya dia dh mendahului kami msk ke dlm & terus ke bahagian mainan..nk main basikal katanya..

Tak dpt aku bayangkan sekiranya x dpt berjumpa dgn satu2 nya zuriat yg aku ada...
Aku amat2 bersyukur dia masih selamat bersama kami...

Tp masa tu la segala yg dia mintak smua tertunai..
nk aiskrim dpt, nk apa pun dpt..
Keju yg dia mintak dh berhari2 pun terus jer belikan...

Pengajarannya :

-> Jgn biar anak lepas dr pegangan bila berada di tmpt org ramai..
-> Jgn leka bila bwk anak pergi shopping..

Apa yg penting :

"HARGAI ORG YG KITA SAYANG..
SBB BILA KEHILANGANNYA BARU KITA TAHU BAGAIMANA RASANYA SEBUAH KEHILANGAN..."

No comments:

Post a Comment